Anasayfa > GÜNCEL > Türkiye’de Kürtçe eğitim şart!

Türkiye’de Kürtçe eğitim şart!

6cc47a51612d969c906Hiç kimse anadilini inkar edemez inkar etmeye zorlanamaz.Bugünün dünyasının ulaştığı temel insan hakları arasında eğitim hakkı en önemlilerindendir.Türkiyenin güneydoğusunda Kürt yoğunluklu bölgelerde DEVLET KÜRTÇE EĞİTİM vermeli veya verenleri desteklemeli.En azından böyle bir talepleri varsa  TEMEL eğitimini yani ilköğretimini ANA dilinde yapabilmelidir bu insanlar.Kendi dilini ve kendi diline ait kültürü edebiyatı öğrenmesini sağlamak devletin vatandaşları arasında ki eşitlik ilkesinin gereğidir.Bugün makedonyada dahi sayıları yüzbin ile ifade edilen Türkler yaşıyor olmasına rağmen Makedonya devleti dahi TÜRKÇE eğitim veren okulların kurulmasına izin vermiş ve kendi Milli Eğitim Bakanlığı denetiminde eğitim vermesini sağlamıştır.Sadece makedonya değil Arnavutluk Kosova Yunanistan Bulgaristan dahil bir çok ülkede Türk azınlık çocuklarını ilköğretim için Türkçe eğitim veren okullara gönderebiliyorlar.İşte Türkiye dahi sayısı milyonlarla ifade edilen Kürt kökenli vatandaşımıza daha fazla haksızlık yapmamalıdır.

Yanlızca kürt kökenli vatandaşlarımızın çocuklarını kürtçe eğitim veren okullara göndermesi ile de yetinilemez.Çocuğuna kürtçe rojin rojda gibi isimleri vermelerini dahi onyıllarca yasaklayan devlet işlediği suçlardan dolayı özür de dilemelidir.Bulgaristanda ki TÜRK soydaşlarımıza Bulgar barbarlarının yıllarca yaşattığı acıları unutmadık.Türklerin isimlerini dahi değiştirdiler.Türk anaların babaların evlatlarına Türkçe isim vermelerini dahi çekemediler.İşte böyle bir barbarlığın aynısını ne yazık ki devletimiz Kürt kökenli vatandaşlarımıza onyıllarca yıl yaşattı.Çok şükür artık yeni bir sayfa açılıyor.Acılar son buluyor.

Türkiyede Kürtçe eğitim şarttır!

  1. UMUT
    Mart 7, 2011, 10:11 pm

    ÇOK MERAK EDİYORUM YARIN İKTİDAR DEĞİŞTİĞİNDE BU İSTEKLERİ TEKRAR SÖYLEYECEK MİSİNİZ?YOKSA BÜYÜK DEDELERİNİZİN YAPMAKTA USTA OLDUĞU VE SİZİNDE GİDEREK USTALAŞTIĞINIZ GİBİ 360′ DÖNECEK MİSİNİZ?

  2. Ekim 30, 2010, 12:25 am

    bırakın kardeşim kürtçeyi önce türkçeyi öğrenin

    ne dedik divanda dergahta bergahta türkçeden başka dil kulanılmaya karamanoglu mehmet bey

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

