Anasayfa > ATATÜRK GERÇEĞİ > Kazım Karabekir “Atatürk’ü Anadoluya geçmeye ben ikna ettim”

Kazım Karabekir “Atatürk’ü Anadoluya geçmeye ben ikna ettim”

Kazım Karabekir milli mücadelenin en büyük kumandanı,doğu fatihi milletin adamı.Peki ne oldu da Atatürk onu idam etmek istedi,13 yıl gözaltında yaşadı?

Ne olduysa her şey M.Kemal’in savaştan sonra tüm iktidarı eline geçirmesi ile başladı.Önce ordudan uzaklaştırıldı,sonra meclisten,partisi kapatıldı ve asılmak istendi..

İstiklal Savaşı’nı kardeşlik duygularıyla bağlı bir kadroyla vermişti. Ancak asıl savaş bundan sonra başlamış, tek parti rejimi, İstiklal Savaşı’nın İlk Beş’inden 4’ünü idam sehpasının önüne fırlatmıştı. Suçları neydi?

Muhalefet etmek!

Aslında her şey basit,ingilizlerin desteklediği M.Kemal savaştan sonra kurduğu düzen ile milletin tüm evlatlarını yedi.Oysa paşanın kendisi diyor
İstiklal Savaşı’nı sanki sadece Mustafa Kemal Paşa yapmış gibi anlatılıyordu. Oysa Karabekir Paşa diyordu ki: “Onu Anadolu’ya gelmeye ben ikna ettim. Hatta bir ay önce, 19 Nisan 1919’da Trabzon’a çıktım…”

Peki ne oldu,önce M.Kemal’in Cumhuriyeti tek başına ilan etmesine tepki verdi,çünkü cumhuriyet fikirleri ortaktı,saonra M.Kemal’in yapmayı planladığı inkilaplara muhalefet etti.Atatürk’e muhalif parti kurdu ve kısa sürede Kazım Karabekir ve partisi anadoluda sevinçle karşılandı.Çünkü Serbest Fıkrayı kurarken “bu parti dine saygılıdır” ibaresini koydurtmuştu.M.Kemal bu durumu farkedince bir komplo kuruldu,önce partisi kapatıldı sonra da istiklal mahkemesinde idam ile yargılandı.Ancak ordunun tepkisinden çekindiği için idamdan vazgeçildi sürgüne ve 13 yıl süren gözetim altına alma dönemi başladı.

  1. AK GENÇLİK
    Haziran 9, 2011, 5:46 pm

    Kazım Karabekir Paşa milli mücadelemizin gerçek kahramanıdır.Ancak Atatürk rejimi uğruna onu ve milli mücadelenin tüm evlatlarını kurban vermiştir.Atatürk onları sildi ama millet silmedi.Mustafa Armağan güzel çalışmalara imza atıyor.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

