Anasayfa > GÜNCEL > Kürtçe bilmiyorsan sana yardım yok!

Kürtçe bilmiyorsan sana yardım yok!

“KÜRTÇE SÖYLE VEREYİM”

Üzerinde Diyarbakır Belediyesi yazılı kamyonetin içindeki bir kişi beni yanına çağırarak bir şeye ihtiyacım olup olmadığını sordu. Su isteyince, ‘Sen neden Kürtçe konuşmuyorsun?, Kürtçe söyle vereyim’ dedi. Kürt olduğum halde Kürtçe bilmediğimi söyledim. Bana ‘Nasıl Kürtçe bilmezsin. Sana yardım yok.’ dediler ve yardım vermediler.” Çalışkan, yaşadığı acının üzerine bir de kendisini çok yaralayan bir olaya maruz kaldığını vurguluyor. Çalışkan, “Onca acıyı yaşadım ama içlerinden en fazla bu beni yaraladı. Neden böyle bir ayrımcılık yaptılar anlamadım.” diyor.

Depremin en fazla vurduğu Van’ın Erciş ilçesinde yaşayan Recep Çalışkan, inşaat işçiliği yaparak geçimini sağlıyordu. Babadan kalma 5 katlı apartmanın ikinci katında yaşayan Recep Çalışkan’ın, 4’ü kız 5 çocuğu vardı. Çalışkan,depremgünü iki kızını kaybetti.

KENDİ KEFENLEDİ

“Dünyam başıma yıkıldı” şeklinde özetliyor. Yaşadığı acının tarif edilemez olduğunu belirten Çalışkan, kendine geldiğinde kızlarının cenazelerini kaldırmak için belediyeyi aramasına rağmen ulaşamamış. Kucağına aldığı kızlarını evinin yakınındaki yurda götüren Çalışkan, orada cenazeleri yıkar ancak bu defa da kefen bulamayan baba bulduğu çarşaflara kızlarını sarıp cenaze namazlarını kendi kıldı.


  1. Kasım 20, 2011, 9:31 pm

    Ayrimciliga ugrayan insanlarimiz hukuki yollara basvurmalidir.

  2. Kasım 20, 2011, 9:29 pm

    Ayrimcilara bu ulkede yer yok!

  3. Kasım 20, 2011, 9:28 pm

    Cok uzuldum, niye insanlar boyle ayrimcilik yapar anlamiyorum. Sorumlular yakalanip haklarinda hukuki islem yapilmalidir, sonuc alinmazsa avrupa insan haklari mahkemesine gidilmelidir.

  4. Kasım 20, 2011, 9:26 pm

    Barzani’nin yaptigi yardimda da sadece Kurtce ve Arapca ibareler kullanilmis; amac Turk Kurt ayrimciligi yapmak. Ayiptir yani, ayrimcilik yapanlardan Allah herkesi korusun.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

